Katalog Çekimi Hangi Sektörlere Hizmet Eder?
İnternet teknolojilerinin gelişmesi ve insanların günlük hayatı içerisinde internet kullanımlarına bakıldığında sahip oldukları cihazlarla birlikte kolaylıkla internet sayfalarına ulaşabilmesi fotoğrafçılık alanında da daha önce yapılan bazı uygulamalara yeni pratikler katılmasını sağladı. Daha çok online mecralar ve basılı medya ürünleri için yapılan katalog çekimi genel itibarıyla ürünlerin tanıtımını içeren çekimler olmaktadır. Burada sadece ürün fotoğrafçılığı ile değil aynı zamanda moda fotoğrafçılığı ve model fotoğrafçılığı ile de dirsek temasına sahip olan bir anlayışla çekimlerin yapılması gerekmektedir. Tüm bu özellikleri ile katalog çekimleri başta moda ve tekstil sektörü olmak üzere kozmetik ürünler, takı ve mücevher, çanta ve benzeri deri ürünler, sanayi ürünleri ve daha pek çok ürünün tanıtımı için talep edilmektedir.
Katalog Çekiminde Ürün Odaklı Çalışılmalı!
Katalog çekimlerinin temel amacı dışarıdan online alışveriş mağazalarına girmiş olan ya da basılı medya ürünlerine bir şekilde ulaşmış olan kişilerin ürünlere dair en iyi şekilde fikir edinmesini sağlamaktır. Bu amaç doğrultusunda gerçekleştirilmiş olan katalog çekimi sırasında fotoğrafçının mutlaka ürün odaklı bir şekilde çalışması gerekmektedir. Ürün odaklı çalışma çekim sonrasında elde edilecek olan görsellerin tamamının ürünlerin açıklayıcı şekilde fotoğraflandığı görseller olması fikrinden hareketle ortaya çıkar. Bunun için ışık kullanımında, model ve arka plan seçimi gibi çevresel etkenler noktasında da tamamen ürünü en iyi şekilde yansıtacak yöntemlerin uygulanmasına dikkat edilmelidir.
Katalog Çekiminde Bilinmesi Gereken Teknik Detaylar
Katalog çekimlerinin başarılı olabilmesi için sadece fotoğrafçının kendi çalışmasını ortaya koymasının ötesinde kendisinden nasıl bir çalışma talep edildiğini bilmesi için hizmet alan firma ya da kişilerle birlikte çalışmak gerekmektedir. Çekim sonrası elde edilen fotoğrafların hangi alanlarda ne şekilde kullanılacağı çekimler sırasında fotoğrafların boyutlarının belirlenmesi, detay yüzdelerinin ortaya konması ve arka plan temalarının seçilmesi için oldukça önemli bir nokta olmaktadır. Buna ek olarak katalog çekimi sonrasında da çekilen fotoğrafların ürünleri en iyi şekilde yansıtması, müşteriler tarafından bakıldığında alıcılığının bulunması için çeşitli düzenleme ve grafik çalışmaları ile tekrar gözden geçirilerek son haline getirilmesi gerekmektedir.